Podstawy programowania
Ciekawi Ciebie zawód programisty?
Wejdź z nami do świata skryptów, kodowania oraz języków takich jak C# i Java!
Dzięki wyniesionym z zajęć podstawom programowania będziesz w stanie stworzyć użyteczną aplikację.
Czas trwania i koszt
Najważniejsze informacje w pigułce…
2 x 45′
KAŻDE SPOTKANIE
14 spotkań
RAZ W TYGODNIU
STACJONARNIE
ONLINE
150 zł
7 RAT
980 zł
W CAŁOŚCI
Dlaczego warto uczyć się programowania?
4 ważne powody 🙂
- Programowanie zwiększa umiejętność logicznego myślenia oraz kreatywność
- Programowanie uczy systematyczności w dążeniu do celu
- Nowoczesne technologie żądzą światem
- Jest to świetne hobby 🙂
Dzięki przerobionym zadaniom
- Będziesz w stanie opracować programy w jednym ze znanych języków programowania
- Skonfigurujesz środowisko programistyczne na własnym komputerze
- Poznasz dobre praktyki przy projektowaniu aplikacji komputerowych
- Zrozumiesz podstawowe algorytmy
- Dowiesz się „w praniu”, jak wygląda praca programisty 🙂
- W ofercie kursy z C#, Java i Small Basic (dla najmłodszych)
Program zajęć
Zadania realizowane w Komputrino
Lekcja 1. Wstęp.
Celem lekcji jest stworzenie pierwszego programu oraz zapoznanie z używanym na zajęciach środowiskiem programistycznym.
Kursant zostanie również zapoznany z historią programowania oraz rozwoju informatyki.
Lekcja 2. Zmienne.
Celem lekcji jest zademonstrowanie sposobu zapisu danych oraz ich odczytu z pamięci operacyjnej komputera (RAM).
Na zajęciach zostanie omówione pojęcie zmiennej oraz podstawowe typy danych używane w programowaniu.
Lekcja 3. Stałe i operatory matematyczne.
Celem zajęć jest omówienia pojęcia stałej.
Z racji tego, że komputery to urządzenia liczące zostaną również zaprezentowane sposoby dokonywania operacji arytmetycznych.
Lekcja 4. Operatory matematyczne i logiczne.
Celem zajęć jest omówienie operatorów matematycznych i logicznych.
Lekcja 5. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji okienkowych. Rzutowanie. Obsługa błędów.
Na zajęciach zostaną omówione podstawy tworzenia aplikacji okienkowych, podstawowa obsługa błędów w aplikacji oraz sposoby na konwersje (rzutowanie) typów danych.
Lekcja 6. Instrukcje warunkowe IF.
Na zajęciach zostanie przedstawiony jeden z najważniejszych elementów programowania — instrukcja sterująca IF.
Instrukcje sterujące umożliwiają programiście kontrolę nad zachowaniem aplikacji oraz w zależności od potrzeby wykonanie określonego bloku kodu źródłowego.
Lekcja 7. Instrukcje warunkowe IF. Część II.
Kontynuacja poprzedniego tematu oraz utrwalenie zdobytej wiedzy.
Lekcja 8. Switch.
Celem zajęć jest przedstawienie instrukcji sterującej switch.
Lekcja 9. Tablice.
Celem zajęć jest omówienie bardziej zaawansowanych typów danych — tablic.
Lekcja 10. Pętle.
Celem zajęć jest zapoznanie z pojęciem pętli oraz omówienie sposobu działania pętli for.
Lekcja 11. Pętle. Część II.
Kontynuacja poprzednich zajęć.
Celem zajęć jest utrwalenie wiedzy z poprzednich zajęć oraz omówienie pętli: do-while i while-do.
Lekcja 12. Metody.
Głównym celem zajęć jest omówienie metod.
Lekcja 13. Metody. Część II.
Celem zajęć jest utrwalenie zajęć z poprzednich zajęć oraz dalsze pogłębienie wiedzy.
Lekcja 14. Powtórzenie.
Celem zajęć jest utrwalenie zdobytej w trakcie kursu wiedzy.
W ramach zajęć
Zawsze możesz liczyć na…
- Lekcje z profesjonalnym nauczycielem
- Praca w małej, kameralnej grupie.
- Nauka z osobami, które łączy wspólna pasja – informatyka!
- Materiały umożliwiające utrwalenie wiedzy
- Indywidualne podejście do każdego z Was
- Certyfikat ukończenia kursu
- Stały kontakt z nauczycielem oraz innymi uczestnikami kursu przez internet
- Możliwość odrobienia zaległości
Brzmi interesująco?
W jaki sposób mogę zapisać się na zajęcia?
Program nauczania dostosowany jest do dzieci i młodzieży w różnym wieku.
Informacje o dostępnych terminach dostępne pod poniższym linkiem.