Programowanie dla najmłodszych – Small Basic
Ciekawi Ciebie zawód programisty?
Small Basic jest przeznaczony dla wszystkich tych, którzy chcą nauczyć się podstaw programowania. Small Basic jest prosty i intuicyjny jak to tylko możliwe 🙂
Program nauczania został dostosowany do najmłodszych. Dzięki wykorzystaniu języka edukacyjnego SmallBasic jesteśmy w stanie nauczyć podstaw programowania już najmłodsze dzieci (10 – 12 lat).
Czas trwania i koszt
Najważniejsze informacje w pigułce…
2 x 45′
KAŻDE SPOTKANIE
12 spotkań
RAZ W TYGODNIU
STACJONARNIE
ONLINE
150 zł
6 RAT
840 zł
W CAŁOŚCI
Zalety języka Small Basic
Dlaczego wybraliśmy język Small Basic?
- Small Basic jest prosty i intuicyjny tak jak to tylko możliwe 🙂
- Obsługa wbudowanych narzędzi dosłownie za pomocą kilku przycisków
- Prosta instalacja
- Bardzo prosta składnia języka. Tylko 11 słów kluczowych.
- Przyjazna pomoc i opisy w języku polskim
- Automatyczne podpowiadanie składni i dostępnych komend
- Zasób wiedzy konieczny do rozpoczęcia programowania jest dużo niższy, niż w przypadku innych języków programowania
- Wyniesione podstawy pozwolą w przyszłości nauczyć się bardziej “dojrzałych” języków programowania oraz bardziej skomplikowanych algorytmów
Dzięki przerobionym zadaniom
- Dziecko napisze proste aplikacje w języku Small Basic
- Dzięki podstawom wyniesionym z naszego kursu dzieci będą w stanie w przyszłości łatwiej przyswoić inne języki programowania
- Dziecko zrozumie podstawowe algorytmy
- Dziecko zwiększy umiejętności z zakresu logicznego myślenia
- Dziecko dowie się w „w praniu”, jak wygląda praca programisty 🙂
Program zajęć
Zadania realizowane w Komputrino
Lekcja 1. Podstawy.
Celem lekcji jest stworzenie pierwszego programu oraz zapoznanie z używanym na zajęciach środowiskiem programistycznym.
Kursant zostanie również zapoznany z historią programowania oraz rozwoju informatyki.
Lekcja 2 Zmienne.
Celem lekcji jest zademonstrowanie sposobu zapisu danych oraz ich odczytu z pamięci operacyjnej komputera (RAM).
Na zajęciach zostanie omówione pojęcie zmiennej oraz podstawowe typy danych używane w programowaniu.
Lekcja 3. Stałe i operatory matematyczne.
Celem zajęć jest omówienia pojęcia stałej.
Z racji tego, że komputery to urządzenia liczące zostaną również zaprezentowane sposoby dokonywania operacji arytmetycznych.
Lekcja 4. Operatory matematyczne i logiczne.
Celem zajęć jest omówienie operatorów matematycznych i logicznych.
Lekcja 5. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji okienkowych.
Na zajęciach zostaną omówione podstawy tworzenia aplikacji okienkowych.
Lekcja 6. Instrukcje warunkowe.
Na zajęciach zostanie przedstawiony jeden z najważniejszych elementów programowania — instrukcja sterująca IF.
Instrukcje sterujące umożliwiają programiście kontrolę nad zachowaniem aplikacji oraz w zależności od potrzeby wykonanie określonego bloku kodu źródłowego.
Lekcja 7. Tablice.
Celem zajęć jest omówienie bardziej zaawansowanych typów danych — tablic.
Lekcja 8. Pętle.
Celem zajęć jest zapoznanie z pojęciem pętli.
Lekcja 9. Proste gry i animacje.
Na zajęciach uczniowie wykorzystają zgromadzoną wiedzę w celu utworzenia prostych gier i animacji.
Lekcja 10. Proste gry i animacje. Grafika żółwia.
Kontynuacja poprzednich zajęć.
Lekcja 12. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
Celem zajęć jest utrwalenie zdobytej w trakcie kursu wiedzy.
W ramach zajęć
Zawsze możesz liczyć na…
- Lekcje z profesjonalnym nauczycielem
- Praca w małej, kameralnej grupie.
- Nauka z osobami, które łączy wspólna pasja – informatyka!
- Materiały umożliwiające utrwalenie wiedzy
- Indywidualne podejście do każdego z Was
- Certyfikat ukończenia kursu
- Stały kontakt z nauczycielem oraz innymi uczestnikami kursu przez internet
- Możliwość odrobienia zaległości
Brzmi interesująco?
W jaki sposób mogę zapisać się na zajęcia?
Program nauczania dostosowany jest do dzieci i młodzieży w różnym wieku.
Informacje o dostępnych terminach dostępne pod poniższym linkiem.