Tworzenie gier komputerowych – KODU Game LAB
Kodu Game Lab to jedno z lepszych i najprostszych w obsłudze narzędzi do tworzenia gier 3D, które uruchomić można na komputerze lub konsoli Xbox.
Oprogramowanie jest bardzo proste i intuicyjne w obsłudze, która nie przysporzy problemów podczas zabawy nawet najmłodszym.
Z Kodu Game Lab kursanci tworzą efektowne gry 3D za pomocą graficznego języka programowania.
Czas trwania i koszt
Najważniejsze informacje w pigułce…
2 x 45′
KAŻDE SPOTKANIE
8 spotkań
RAZ W TYGODNIU
STACJONARNIE
ONLINE
150 zł
PO 4 RAT
560 zł
W CAŁOŚCI
Dlaczego warto uczyć się programowania?
4 ważne powody 🙂
- Programowanie zwiększa umiejętność logicznego myślenia oraz kreatywność
- Programowanie uczy systematyczności w dążeniu do celu
- Nowoczesne technologie żądzą światem
- Jest to świetne hobby 🙂
Dzięki przerobionym zadaniom
- Poznasz wizualny język programowania
- Będziesz w stanie samodzielnie utworzyć własną grę 3D
- Zasady działania gier wyścigowych przestaną być dla Ciebie skomplikowane
- Będziesz w stanie stworzyć grę z Zombie oraz szereg innych tytułów
- Nauczysz się podstaw logiki i myślenia “programistycznego”
Program zajęć
Zadania realizowane w Komputrino
Lekcja 1. Podstawy. Łowienie ryb.
Zajęcia wstępne.
Na zajęciach przedstawione zostaną możliwości oprogramowania Kodu Game Lab oraz zostaną pokazane gry tworzone na następnych zajęciach.
Nauczyciele zademonstrują uczniom sposób obsługi używanej na zajęciach aplikacji.
W ramach treningu uczniowie stworzą pierwszą grę, która będzie korzystała z podstawowych funkcji aplikacji oraz umożliwi nam interakcje między elementami świata gry.
Lekcja 2. Wyścigi samochodowe.
W trakcie zajęć zaprojektujemy grę wyścigową z elementami sztucznej inteligencji.
Lekcja 3. Apokalipsa Zombie.
Akcja gry dzieje się w nocy. W lesie.
Zadaniem gracza będzie przetrwanie kolejnych fal nadciągających nieumarłych!
Lekcja 4. Labirynt. Bomberman.
Lekcja 5. Podniebna bitwa.
Lekcja 6. Szalona taksówka.
Lekcja 7. Tower defence.
Lekcja 8. Podsumowanie zdobytej wiedzy. Własny projekt.
Celem zajęć jest utrwalenie zdobytej w trakcie kursu wiedzy.
Lekcja 1. Podstawy. Obsługa interfejsu. Łowienie ryb lub zbieranie jabłek.
Zajęcia wstępne.
Na zajęciach przedstawione zostaną możliwości oprogramowania Kodu Game Lab oraz zostaną pokazane gry tworzone na następnych zajęciach.
Nauczyciele zademonstrują uczniom sposób obsługi używanej na zajęciach aplikacji.
W ramach treningu uczniowie stworzą pierwszą grę, która będzie korzystała z podstawowych funkcji aplikacji oraz umożliwi nam interakcje między elementami świata gry.
Lekcja 2. Wyścigi samochodowe.
W trakcie zajęć zaprojektujemy grę wyścigową z elementami sztucznej inteligencji.
Lekcja 3. Apokalipsa Zombie.
Akcja gry dzieje się w nocy. W lesie.
Zadaniem gracza będzie (wraz z opcjonalną drużyną) przetrwanie kolejnych fal nadciągających nieumarłych!
Lekcja 4. Podniebna bitwa.
Lekcja 5. Sniper
Lekcja 6. Worms.
Worms? Tej gry chyba nie trzeba nikomu przedstawiać.
Totalna rozwałka z wykorzystaniem sympatycznych dżdżownic.
W czasie zajęć implementujemy podstawową wersję gry.
Zaimplementujemy tzw. Hot seat, czyli tryb wieloosobowy. Gra w trybie turowym będzie obsługiwała kilku graczy.
Lekcja 7. Slender-Kodu.
Akcja gry będzie działa się w lesie.
Zadaniem gracza jest unikanie postaci wzorowanej na Slendermanie.
Będziemy musieli unikać wzroku chodzącego po planszy antagonisty Slender-Kodu, który z czasem staje się coraz szybszy oraz bardziej inteligentny.
Lekcja 8. Podsumowanie. Battlefield / Piraci z Karaibów.
Celem zajęć jest utrwalenie zdobytej w trakcie kursu wiedzy.
Na zajęciach zostanie zrealizowany jeden z poniższych projektów (w zależności od decyzji uczestników zajęć).
1) Pole bitwy. Czołgi.
Desant na bazę przeciwnika.
Osiągnij wybrane cele na mapie i wysadzić bazę przeciwnika w powietrze, ale uważaj, musisz również ochronić własny punkt respawnu przed wrogim kontratakiem!
2) Bitwa morska. Akcja gry dzieje się na morzu. Zbieramy z planszy porozrzucane w losowych miejscach powerupy, zrzucane przez samoloty.
Musimy pozbyć się pozostałych graczy, uważając przy tym na pływające w wodzie krakeny oraz gigantyczne zmutowane żółwie.
W ramach zajęć
Zawsze możesz liczyć na…
- Lekcje z profesjonalnym nauczycielem
- Praca w małej, kameralnej grupie.
- Nauka z osobami, które łączy wspólna pasja – informatyka!
- Materiały umożliwiające utrwalenie wiedzy
- Indywidualne podejście do każdego z Was
- Certyfikat ukończenia kursu
- Stały kontakt z nauczycielem oraz innymi uczestnikami kursu przez internet
- Możliwość odrobienia zaległości
Brzmi interesująco?
W jaki sposób mogę zapisać się na zajęcia?
Program nauczania dostosowany jest do dzieci i młodzieży w różnym wieku.
Informacje o dostępnych terminach dostępne pod poniższym linkiem.